vrijdag 7 augustus 2015

03. Regenboog

Regenboog is de mooiste vis van de zee. Voor mij blijft dit een speciaal boek. Mijn meisjesnaam is Vis en ik kreeg het ooit van een vriendje cadeau. Elk jaar lees ik dit boek zeker voor in mijn groep.
Komend schooljaar (2016-2017) zal dit mijn startthema zijn op school. Ik heb dit prentenboek hiervoor uitgekozen omdat het perfect aansluit bij het thema "groepsvorming". De vijf andere verhalen uit de verzamelbundel ga ik hierbij zeker gebruiken:
 
* De mooiste vis van de zee helpt een ander
* De mooiste vis van de zee sluit vrede
* De mooiste vis van de zee is gelukkig niet bang meer
* De mooiste vis van de zee komt veilig thuis
* De mooiste vis van de zee zoekt zijn glinsterschub
 
  

Regenboog, de mooiste vis van de zee - 16 vierkantjes

    

 
Vouwinstructies: https://www.youtube.com/watch?v=7Exa5kkLAns

 
Bij de start van het nieuwe schooljaar staat bij mij in groep 2 "De mooiste vis van de zee" centraal. Een boek wat goed past bij groepsvorming.
Voor onze verjaardagskalender vouwen wij allemaal een vis van vliegers en 16 vierkantjes. De schubben zijn ook gemaakt van een vierkantje. Schuin dubbelvouwen en de punt eraf knippen. Dit zorgt voor een ruimtelijk effect.



Vanmorgen (16 juli 2016) werd ik geïnspireerd door een video instructie op de website "Krokotak".
Streepje, uit het boek "De mooiste vis van de zee" is hier gevouwen van vliegers. De vlieger van het lijf wordt ingeknipt waardoor een mooi 3D vouwsel ontstaat. Je krijg zo de echte afwisseling van de kleuren geel en groen. Net als in het boek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten